רמקולים JMR Cantabile Signature - צוללת מוסיקלית

נמר לוי
27-03-2008 11:18

הוא אינו שגרתי במראהו, מתוכנן בתצורת transmission line , בעל אופי צליל חם ובשרני ובס דינמי מפתיע ביחס לגודל יחידות הרמקול.

JMR – ראשי תיבות של Jean Marie Reynaud (ז'אן מארי רנו) הינה חברת רמקולים צרפתית.
יצרנית זו בונה את תיבות הרמקול בתצורת TRIANGULAR TRANSMISSION LINE (טרנסמישן ליין) על מנת לייצר בס גדול מיחידות קטנות.

JMR הוקמה בשנת 1967 כעסק משפחתי, ז'אן מרי האב הוא המתכנן של הרמקול ובנו ז'אן קלוד (לא וואן דאם) אחראי על השיווק, אישתו של האב גם אחת מהצוות הניהולי. חברת JMR מייצרת מוצרים לתחום הסטריאו. בנוסף יצרה חברת JMR תקליטור שמטרתו לקצר את שלב הרצת המערכת על ידי ניגון התקליטור ויחד עם זאת חברת JMR מייצרת כבלי רמקולים פרי תיכנונם.

דגם ה- CANTABILE SIGNATURE - הרמקול הנבחן משתייך לדרגת הכניסה של JMR.

מבנה
במבט ראשון הרמקול נראה מעט מוזר, מבנה הרמקול עצמו מוארך ויחסית רחב עם שתי יחידות 5 ורבע אינטש מלפנים אשר עטופות בצידן בד קטיפה שחור, היחידה התחתונה הינה יחידת בס יעודית והעליונה היא יחידת המיד.
תחתית הרמקול עומדת על ספייקים שחורים ומעליהם (בצד הקדמי) פורט מלבני מחופה בד עבה למניעת כניסת אבק. בחלקו העליון של הרמקול מצוי הטוויטר בתוך תיבת עץ מלא, בצורת חרוט עם קצה מעוגל ובחלקו הקידמי של החרוט נימצאת יחידת הטויטר 1''soft dome ומסביבה בד קטיפה ולפניה במרכזה חוצה קשת על מנת לפזר את הצליל הגבוה.

מאחור ניתן למצוא את הטרמינלים המצופים צבע זהב והם 4 במספר (אפשרות ל- BI AMP).
איכות הבניה של ה- CANTABILE SIGNATURE מצויינת, תיבת הרמקול כבדה ומסיבית, חיבורי התיבה אינם מורגשים גם במגע יד, מורגש שהשקיעו בבנייתו ועיצובו.

נתונים טכנים
Power handling capacity 90 Watts
Peak power 210 Watts
עכבה 4 ohms
Frequency response + / - 3 dB = 40. 20.000 Hz
נצילות 90 dB/W/M
Distorsion lower than 1% (84 dB level)
Nominal SPL 110 dB
מידות (כולל ספייקים ויחידת הטוויטר): גובה 94 ס"מ רוחב 20.32 ס"מ עומק 30.48 ס"מ

האזנה
התחלתי עם ג'אז אהוב עלי מבית היוצר של פט מטיני Still Life - Talking רצועה מספר 1.
מיד מרגישים כי מדובר ברמקול רגוע, חם עם צליל בשרני ובס מדוייק במיוחד, הצלילים הגבוהים מלאים מפורטים ויחד עם זאת אינם מציקים. הרמקול מרגיש מאוזן, הקטע מתפתח והפרדת הצלילים מצוינת, הרמקול דינמי ויחסית לגודלו מרגיש כוחני באופן מפתיע במיוחד. הפסנתר מאחור נישמע ברור והמצילות נישמעות טיבעיות לחלוטין.
הבמה נהדרת, מדויקת עמוקה ורחבה. הצליל נישמע חם ונעים לאוזן, ממש כייף!

נמשיך עם דבוז'אק מתוך העולם החדש, כאן אוכל לבחון כיצד יתמודדו היחידות הקטנות עם קטע מרובה כלים ואנרגיה, כלי הנשיפה פותחים את היצירה ובאים מקידמת הבמה מאחורי הרמקול, היצירה מתפתחת ומגיעה לשיאה ושם הרמקול פשוט עומד בגאווה מול האתגר, שליטה מצויינת בכל הכלים, מהירות אדירה וכוח מפתיע לגודלו, יחד עם זאת הבמה מדוייקת להפליא וקלילות המיקום מעידה על כך.

קול אנושי
ברצוני לבחון אותו עם קול אנושי, Patricia Barber מתוך התקליט Cafe Blue. הגיטרה נישמעת גדולה ובעלת נוכחות, קולה של Patricia Barber מצטרף בול מהמרכז ונישמע גדול מלא ובשרני, הפרקשן מצטרף יחד עם הקונטרבס, ניתן לחוש את ידי המתופף מכות על עור התוף ואת אצבעות הקונטרבסיסט פורטות על המיתרים. הבמה טובה מאוד אך חסרים לי מעט גבוהים, ההקלטה הזו ידועה כהקלטה עם בס שמן שלרוב גורם לרמקולים להיתברבר מעט, כאן התיבה עושה עבודה מצויינת יחד עם יחידת הבס, הרמקול נישמע טבעי ומבחינתי אין תיבה.


קצת על הבס – זהו רמקול שבנוי במבנה טרנסמישן ליין, מה שאומר שהאוויר שייוצא מיחידת הבס עובר דרך תעלה ואז מתפרץ דרך הפורט הקידמי, שיטה זו גורמת ליחידות הקטנות הללו לנגן כמו גדולות ממנה ובאמת לא הייתי מצליח לחשוב על כך שיש שם 5 ורבע אינטש אם היה הגריל מסתיר. הבס ניחן באופי מדוייק ומפורט מאוד, הרזלוציה אינה נופלת מיחידת 6 וחצי אינטש טובה ואף מהירה ממנה.

המיד – אולי אחד המידים הכי מפתיעים ששמעתי שיוצא מ-5 ורבע אינטש, המיד בעל משקל ונוכחות מרשימים במיוחד, מלא ומפורט עם כח מפתיע. מרגיש בנוח עם קטעים קשים ומצליח לעמוד בעוצמות גבוהות במיוחד.

הטוויטר – כאן אני מרגיש מעט חוסר ביטחון, הוא מלא, מפורט, מדוייק ואוורירי אך יחד עם זאת מעט חלש לי. הייתי רוצה עוד טיפה דגש על הגבוהים למרות שאם זה יקרה הוא בעצם יצא מ"איזון" אך ישמע לדעתי טוב יותר.

שילוב עם מגוון מגברים ונגנים
בחנתי את הרמקול הזה על מספר מגברים, מקור דיגיטלי ואנלוגי בסלון בגודל של 4.5 על 4 עם תקרה בגובה 2.90. החדר מטופל אקוסטית על בקיר שמול הרמקול וזאת על מנת למנוע החזרים ממנו, הצלע בין התקרה לקירות מטופל על ידי כריות משולשות לצורך זרימת התדרים ומניעת לכידתם בפינות.



המגבר הראשון היה המגבר האישי שלי Audio Analogue Maestro Duecento עם קדם מגבר של חברת דנסן Beat 200, הפטיפון הוא ה- NOTTINGHAM ANALOGUE – SPACESHIP יחד עם פונוסטייג' GRAHAM SLEE. המקור הדיגיטלי הוא ה- Original Cd 2008 Mk2. ויחד עם האלקטרוניקה הזו הוא נישמע טוב מאוד, כאשר החלפתי את המקור הדיגיטלי ל- MICROMEGA CD 132 הרמקול קיבל זריקת אנרגיה טובה יותר מהמקור האישי שלי באופן משמעותי.

בשלב השני החלטתי לבחון אותו עם מגבר חלש יותר ובחרתי במגבר משולב שלA 120 MICROMEGA מה שלימד אותי שלא צריך כל כך הרבה כח בשביל להוציא מהרמקול הזה צליל טבעי, מדוייק מאוזן וחם.

המגבר השלישי איתו בחנתי את ה-JMR הוא ה- UNICO Secondo המשולב מנורות והוא היה עדיף על המיקרו מגה הטרנזיסטורי ותוספת המנורות החמיאה מאוד לתחום המיד של ה-JMR ויחד עם זאת היה דינמי יותר משמעותית.

ה- JMR יעבוד, לדעתי טוב מאוד עם רוב המגברים בשוק, הוא אינו מפונק ואינו קשה להנעה, הייתי רוצה עוד טיפה פתיחות בתחום הגבוה אך אני יכול בהחלט לחיות איתו גם כך, עיצוב הרמקול מעט מוזר ולא כל אחד יוכל להתאהב בו, איכות הבניה מצוינת עם תשומת לב לכל הפרטים החשובים (איכות העץ, טקסטורה, הדבקה ושלל תוספות שמוסיפות לגימור כגון: בד הקטיפה המשולב עם העץ).
הרמקול הזה מסוגל לנגן בסלון קטן, חדר ועד לסלון בינוני אך לא יצליח למלא חדר גדול, הוא מאוד נוח במיקומים ואינו דורש מרחק רב מהקיר.

אחריות : אודיו פידליטי
מחיר:
14,000 ש"ח

מעבר לתגובות בפורום