דו";ח - סמסונג ואפל המרוויחות היחידות בסלולאר

תומר צין
19-11-2013 13:25

דו"ח קובע כי שתי החברות סמסונג וגם אפל הן היחידות שיוצאות מרוויחות מהמכירות בשוק הסלולר, לעומתן, כל השאר מפסידות: בלקברי, מוטורולה ואחרות.

הצלחה של חברה אחת היא כישלון של חברה אחרת ובשנים האחרונות ראינו שינויים רבים כמו עלייתה של סמסונג ונפילתה של נוקיה, בלקברי ו-HTC. אבל כמה מהם באמת מצליחים להיות גם רווחיות?

דו"ח של חברת Canaccord Genuity, המבוסס על נתונים של רבעון אחד לפני אחרון של השנה (Q3) טוען כי, מבין היצרניות הגדולות בשוק הסלולר, רק סמסונג ואפל נשארו רווחיות. למעשה, סמסונג ואפל לקחו בדם את רוב הרווחים של הרבעון האחרון והחלוקה היא 54 אחוז לסמסונג ורווח של 56 אחוז לאפל (זה יוצא יותר מ-100% בגלל קיזוז ההפסדים של שאר החברות). לעומתם, נוקיה, בלקברי, מוטורולה, סוני אריקסון, LG ו-HTC לא היו רווחיות, הפסידו או הגיעו לשוויון מסוים. המפסידות הגדולות לפי הדוח הן בלקברי ומוטורולה, שכל אחת מהן הפסידה בין 3 ל-4 אחוז והשאר רשמו הפסדים של בין אחוז לאיזון. הדוח מאשר את מה שכבר אנחנו יודעים, סמסונג ואפל הן החברות הגדולות בעולם בתחום הטלפונים, אולם הדוח אינו לוקח בחשבון דווקא את היצרניות מסין כמו ZTE, Huawei ולנובו, הנחשבות לבעלות אחוז הגדילה הגדול ביותר וכן מדובר רק במכשירים סלולריים ללא טאבלטים ואביזרים נוספים.

מעבר לתגובות בפורום