עכשיו זה רשמי: הסמארטפון הפך לחלק בלתי נפרד מהישראלי

dtown
10-06-2013 13:19

גם אתם מרגישים שהאדם שנמצא מולכם מתייחס יותר לסמארטפון שלו מאשר אליכם? הסקר של גוגל מאשר את זה.

הסקר הבינלאומי, שעורכת גוגל בשיתוף Ipsos MediaCT  מקיף עשרות מדינות, בודק את השימוש בטלפונים חכמים בכל מדינה. הסקר גילה ב-2011 כי רק 16% מהישראלים הרגישו נוח להשתמש בטלפונים החכמים במפגשים חברתיים. אך ב-2013 המספר זינק ל-50% אשר שולפים הטלפונים באירועים שכאלו. קפיצה דומה התגלתה בשימוש בהם בבית קפה. ב-2013, 54% שלפו אותם במקביל לפעולת האכילה / שתיה. מהנתונים השנה ברור כי הישראלים נוהגים להשתמש בטלפון לאורך כל היום ובאופן די תדיר. שימוש הנרחב ביותר בהם מתרחש בעיקר בבית (87%), בעבודה (77%) או על הדרך בזמן נסיעה מהעבודה או הליכה ברחוב (72%).

סמארטפון – פופולרי מתמיד
ב-2012 עמד שיעור החדירה בישראל של מכשירי טלפון חכמים על 35% בלבד. מספר נמוך יחסית לעומת המדינות הגדולות באירופה.אך השנה יש כבר ל- 57% מהישראלים מכשיר טלפון חכם – מיקום גבוה ביותר בראיה עולמית. בגרמניה, לדוגמה, 40% מהאוכלוסיה מחזיקים סמארטפונים, בצרפת השיעור עומד על  42% וספרד קרובה לישראל עם 55%, כאשר בריטניה מובילה את הטבלה.

לא פריירים – מנצלים את הטלפון עד הסוף
בכל הנוגע לשימוש בטלפון, הישראלים מובילים על פני אירופה וארצות הברית באחוזי השימוש בסמארטפון: גולשים יותר באינטרנט בסמארטפון (93%), מחפשים יותר במנועי חיפוש (86%), משתמשים ביותר אפליקציות (84%), משתמשים במפות ומתעדכנים ברשתות חברתיות (82%). הישראלים אפילו אלופים בצפייה בוידיאו במסך קטן עם 77% שצופים בסרטונים באתרי שיתוף כמו YouTube ו-48% שרואים תוכניות טלוויזיה שלמות און ליין.

גם בזמן שופינג
הסמארטפון הפך להיות עזר בקניה עבור למעלה ממחצית הישראלים. 64% מהנשאלים דיווחו השנה כי השתמשו במכשיר בחנות בזמן שעברו בין המדפים והקולבים. בארצות הברית רק 58% משתמשים נעזרים בסמארטפון בזמן שהותם בחנות ובגרמניה המספר צונח ל- 41%. אך בישראל עדיין לא מתורגלים ברזי הקנייה און ליין עם 31% בלבד לעומת האמריקאים שמובילים עם 46% והבריטים עם 39%.

מעבר לתגובות בפורום