אסוס PadFone 2 הושק: סמארטפון 4.7"; שהופך לטאבלט 10.1";

ליאור קורן
16-10-2012 11:41

חברת Asus מציגה את הדור השני של PadFone, הפעם עם טלפון 4.7" חדש ומשופר הכולל מעבד חזק מספיק לשימוש בתור טאבלט אליו מוכנס הטלפון.


Asus ממשיכה לפתח את קו ה- PadFone שאמור לספק למשתמש טלפון חכם עם אפשרות לשני גדלי מסכים: הראשון הוא 4.7" כאשר נעשה שימוש בטלפון עצמו והשני הוא 10.1" כאשר מכניסים את הטלפון לתוך תחנת עגינה בדמות טאבלט (שאינה כוללת "מוח" משל עצמה – את התפקיד הזה נוטל עליו הטלפון).
השימוש בתצורה זו אמור להיות נוח למשתמש משום שגם במעבר לטאבלט, הכל נשאר אותו הדבר: אנשי קשר, מסמכים, אפליקציות ועוד כאשר רק גודל המסך משתנה (נוח יותר עבור גלישה באינטרנט) וסוללת הטאבלט מטעינה את הטלפון כאשר הם מחוברים. מצד שני, שימוש בטלפון (עבור שיחות) הופך להיות לא נוח והפיתרון ההגיוני הינו לעשות שימוש באוזניית BT.

עד עתה, פתרונות משולבים כאלו (של אסוס ושל מוטורולה Atrix) לא נחלו הצלחה רבה בקרב הצרכנים, עקב פשרות שנעשו בתכנון המשולב (מעבדים חלשים מדי וכו'), כעת, מקווה אסוס כי השיפורים שנעשו בדור החדש, ישנו את הרגלי הלקוחות.

Asus PadFone 2
מפרט חדש

הפאדפון 2, נראה כמו גרסה מוגדלת בעיצובה של קודמו, אולם מציג לעומתו שורת שיפורים. ברוח התקופה, מסך הטלפון הוגדל ושטחו עומד כעת על 4.7 אינטשים, ברזולוציית 720p ועוצמת בהירות חזקה של 550 nits של פאנל ה- LCD IPS+ (מסך מתוצרת שארפ עם ציפוי זכוכית גורילה). המעבד (Qualcomm) כולל ארבע ליבות ויש גם זיכרון RAM בכמות נדיבה של 2GB.

מצלמת המסך, עם חיישן של סוני, מציעה רזולוציה גבוהה יחסית לסמארטפונים של 13 מגה פיקסל עם אפשרות לצילום סטילס רציף של עד 100 תמונות. היא מצלמת גם וידאו באיכות 1080/30p או 720/60p. הסוללה, מכובדת בהספק שלה עם2,140 mAh, קישוריות הטלפון מציעה תמיכה בתדרי הדור השלישי והרביעי מסוג LTE וגם WiFi ו- NFC וכרטיס הסים הינו מסוג מיקרו סים (ולא נאנוס ים כמו בטלפון של אפל – אייפון 5).
ה- PadFone 2  אינו מגיע עם חריץ הרחבה לכרטיס זיכרון ואסוס מנסה לפצות על כך כשהיא מעניקה ללקוחות 50GB של אחסון בענן למשך שנתיים. מערכת ההפעלה איתה מושק המכשיר היא אנדרואיד ICS כאשר אסוס מבטיחה להדביק את הפער אל Jelly Bean בעדכון עתידי קרוב.

Asus PadFone 2
דיאטת טאבלט

תחנת העגינה בדמות טאבלט, עוברת דיאטה של 200 גרמים (מה שמוריד מעט גם מנפח הסוללה) והיא דקה יותר מבעבר, זאת עקב העובדה שהסמארטפון לא נבלע כולו בתוך גוף הטאבלט, אלא בדגם החדש הוא מחליק לתוך מסילה ונשאר חשוף בצידו  האחורי. גם המחבר שנועד להעביר את המידע ואספקת החשמל בין שני המכשירים הינו שונה כעת. למרבה הצער, נראה כי לא תוצע למכשיר מקלדת פיזית כבעבר.
טאבלט הפאדפון, מגיע גם הפעם עם מסך בגודל 10.1" ורזולוציית 1280x800, הוא שוקל כעת 514 גרמים וביחד עם הטלפון מותקן, המשקל הכולל הינו 649 גרמים סבירים בהחלט.

פאדפון 2 הושק מסחרית בטיוואן בצבעי שחור או לבן, ניתן לרכוש את הטלפון או הטאבלט לבדם או כחבילה משולבת במחירים שנעים בין 840$-1000$ (לשני המכשירים ביחד) בנפחי זיכרון אחסון של 16GB / 32GB / 64GB. לשוק האירופאי (שרלוונטי עבורינו יותר), יגיע שילוב הטאבלטפון בחודש דצמבר 2012.

מעבר לתגובות בפורום