Olive: סרט קולנוע שצולם במצלמת סלולרי

ניצן סדן
01-12-2011 11:44

הסרט בהשתתפות ג'ינה רולנדס, שצולם כולו במצלמת נוקיה N8 בעלת עדשה מיוחדת, הושלם וכעת נמצא בתהליכי הפצה. איך זה נראה?

מצלמת הסלולרי הולכת ומשתפרת עם השנים. אמנם יש למצלמה הזעירה מגבלות רבות, אולם יזמים יצירתיים הצליחו לצלם בעזרתה סרט קולנוע באורך מלא ומתכננים לו הפצה מסחרית.

הסרט נקרא Olive והוא סרט הקולנוע המסחרי הראשון שצולם בשיטה זו. המכשיר, מסוג נוקיה N8, חובר בעזרת מתאם מיוחד לעדשת 35 מילימטר כדי להשיג את עומק השדה הנדרש. הטלפון חובר עגלת דולי שמשמשת לצילום בתנועה, אל אופנוע בסצנת נסיעה ואף אל מסוק זעיר על שלט – כפי שמתבצע חיבור מצלמות קולנוע סטנדרטיות.

צוות הסרט הפיק סרטון הדגמה בו נראית גם המצלמה המאולתרת וגם חמש הדקות הראשונות מתוך Olive. כשמסתכלים בו, לא ניתן לנחש שהוא צולם ממצלמה של סלולרי. בסרט מככבת השחקנית הוותיקה ג'ינה רולנדס ("אישה תחת השפעה", "גלוריה") והוא מציג את סיפורה של ילדה קטנה שמשפיעה על חייהן של שלוש דמויות.

 

 למה שמישהו יצלם סרט קולנוע באורך מלא על מצלמת 12 מגפיקסל זעירה של סמארטפון נוקיה? כדי להגיד שהוא היה הראשון. בסרטון, שפורסם באתר KickStarter (רשת מקצועית לגיוס משקיעים ותרומות), מסביר אחד הבמאים את מטרותיו: הוא רצה ליצור סרט קולנוע עצמאי לחלוטין, לצלם אותו אך ורק בסלולרי ולהפיץ אותו בצורה מסחרית ללא תלות תאגידית (לדעתי, נוקיה דווקא היו שמחים לתת כתף). 

בעבר כבר צולמו לא מעט סרטים באורך מלא בסלולרי, אבל אף אחד מהם לא הגיע לאולמות הקולנוע. לפי דיווח של TechCrunch, צילום הסרט הושלם; כעת מגייס הצוות כספים לצרכי הפצתו בעולם. בכורת הסרט תערך במהלך החודש.

מעבר לתגובות בפורום