המצלמה ששבה מן המצולות

ניצן סדן
28-11-2011 11:42

מצלמת Canon EOS 1000D נפלה לים מול חופי קנדה לפני יותר משנה. צוללן חובב מצא והשיב אותה לבעליה – הודות לכרטיס הזיכרון ששרד את הטבילה. האם מדובר בסיפור אמיתי או בתעלול פרסומת?

בעמוד המידע של מצלמת קנון 1000D כלל לא מוזכרת העמידות המבנית שלה, אולם השבוע הסתבר שזו מצלמה בעלת כישורי הישרדות מרשימים. באוגוסט 2010 נפלה מצלמה כזו מידו של כבאי קנדי אל מימי מפרץ Deep Bay הסמוך לוונקובר. לאחר שבילתה יותר משנה במים הקפואים מצא אותה מרקוס תומפסון, צוללן חובב.

לפי דיווח של The Verge, תומפסון הופתע לגלות שכרטיס הזיכרון של המצלמה, מדגם SunDisk Extreme III תקין לחלוטין. הצוללן סיפר את סיפורו ברשת החברתית +Google ופרסם פרטים על המופיעים בתמונות, האתרים שצולמו ועוד כדי לנסות ולאתר את בעל המצלמה. בתוך כיממה פנה אליו הכבאי שאיבד אותה וקיבל את מצלמתו חזרה. 

צילום: Markus Thompson

כל זה נשמע כמעט טוב מכדי להיות אמיתי: שנה שלמה במים קפואים, בהם זרמים שבכוחם לנער קצת את המצלמה ולגרום לשחרור כיסי אוויר שאולי נוצרו בה בעת שקיעתה? במבט ראשון, הסיפור נראה כמו קידום מכירות יצירתי של קנון. עם זאת, לכרטיסי SD יש אטימות טובה לנוזלים. מספיקה בועת אוויר אחת שתילכד בין מגרעת החריץ להגנת כתיבה ובין המסילה בה נמצא הכרטיס והמעגלים ישארו יבשים למדי. כל שנותר לתומפסון היה לנקות את מעגלי הכרטיס. 

מעבר לתגובות בפורום