סמסונג תציג השנה מסכי Google TV

ניצן סדן
27-11-2011 12:10

חברות נוספות מחממות מנועים לקראת התחרות בשוק המסכים החכמים, שצפויה להגיע לשיא חדש ב-2012.

לפי דיווח של WhatHiFi הודיעה סמסונג שבמהלך השנה הקרובה יוצגו מסכים שיתבססו על Google TV, שירות התוכן של גוגל למסכי טלוויזיה. "אנו בשלב הסופי של המגעים עם גוגל להפקת מסכי Google TV", אמר יון בו קוון, נשיא חטיבת המדיה הדיגיטלית של סמסונג.

גוגל TV הוא שירות צפייה ישירה שמציג שלל סרטים וסדרות ולו ממשק חיפוש שמי (במקום חיפוש ערוצים על בסיס המספר שלהם) וניהול קבצים כמו תמונות וסרטונים שהעלתם לשרתי גוגל. לפי הדיווח, המסכים החדשים לא ייחשפו בתערוכת האלקטרוניקה CES שנערכת מדי שנה בינואר, אלא במועד מאוחר יותר ויהיו מסכי OLED. סמסונג צופה לעמוד ביעד המכירות של 2011 – 45 מיליון מסכים. היעד לשנה הבאה: חמישים מיליון. 

התחרות בשוק המסכים החכמים צפויה להתחמם השנה. ככל הנראה שגם LG תשיק מסכי גוגל TV כדי לעמוד בתחרות עם סמסונג. עדיין לא ידוע אם ומתי תשיק אפל מסך שיתבסס על המתחרה לגוגל TV , אפל TV שבינתיים לא מצליח להגיע לנתוני מכירות מכובדים. גם סוני מתכננת הפתעה בתחום: "ביליתי חמש שנים בבניית פלטפורמה שתאפשר לי להתחרות בסטיב ג'ובס", אמר נשיא החברה, הווארד סטרינגר. "היא הושלמה, ותושק עכשיו".

לצד שיפורים בטכנולוגיית התצוגה עצמה (מסכי OLED, IGZO LCD ואחרים), שיפור חוויית הצפייה (תלת מימד, עם או בלי משקפיים) ועיצוב חדש (מסכים דקים במיוחד), השנה נראה את תחום התוכן תופס נתח משמעותי בשוק – ובהגדרת מסכי פרימיום. מדובר בהתפתחות טבעית של הקטגוריה. השאלה היא מי תהיה היצרנית שתציג מסך חכם ועשיר בתוכן שיתומחר בצורה שתפנה לקהל הרחב, בעיקר משום שעצם השימוש במסך כזה הוא לא עניין זול: רבים משירותי התוכן שמחוברים לגוגל TV ואפל TV הם שירותים בתשלום ומסך מקוון נשען על רוחב הפס של חיבור האינטרנט הביתי שלכם ויצריך שדרוג שלו.

מעבר לתגובות בפורום