גלקסי נקסוס גולש מהר יותר מאייפון 4S

nitsans
20-11-2011 09:25

הסמארטפון האחרון מבית סמסונג את גוגל הוא הראשון שהצליח להביס את האייפון של אפל במבחני גלישה. בזירת הגרפיקה עדיין שולט המכשיר של אפל. מה עושה אותו למהיר כל כך?

מערכת אנדרואיד אמנם מפעילה שלל מכשירים מבית יצרניות רבות, זוכה להצלחה בכל העולם (נכון להיום, רוב הסמארטפונים בעולם מריצים אנדרואיד) ומציגה גמישות ואפשרויות רבות להתאמה אישית – אבל כשתשאלו את המשתמש הפשוט, יגיד לכם שהאייפון פשוט טוב יותר. למה? משום שמערכת ההפעלה שלו קלה ויעילה יותר ולכן מציג המכשיר מהירות גבוהה מאוד במשחקים, גלישה ועוד. 

לפי דיווח של Electronista, מבחני תוכנה מהימים האחרונים גילו חד משמעית שגלקסי נקסוס, סמארטפון האנדרואיד הראשון שמריץ את ICS, הגירסה הרביעית של מערכת ההפעלה, הוא מהיר יותר מהאייפון – בקטגוריית הגלישה. אתר AnandTech בדק ומצא שבמבחני תוכנות SunSpider ו-Rightware’s BrowserMark לבדיקת ביצועי גלישה מביס הנקסוס את האייפון. המכשיר הקודם שהתקרב להישג הזה היה הדרויד RAZR של מוטורולה (בואו לקרוא את הסקירה המלאה שלו באתר).

מצד שני, הביצועים הגרפייים של האייפון 4S עדיין טובים יותר משל מתחריו: המעבד הגרפי שלו, PowerVR 543, הוא מהיר יותר משל מתחריו. למה? משום שהנקסוס והדרויד RAZR משתמשים במעבד גרפי ישן יותר, PowerVR 540. הטכנולוגיה היתה זמינה גם בעת ייצור שני המתחרים, אולם ככל הנראה שמוטורולה וסמסונג בחרו במעבדים זולים יותר כדי לשמור על רמת מחיר נגישה למכשיריהן. המעבד הגרפי של ה-Galaxy Nexus גם צריך לתמוך בפעולת מסך בעל רזולוציה גבוהה יותר, מה שתובע ממנו משאבים ומאט את פעולתו ביחס לאייפון.

האייפון 4S של אפל הוא עדיין סמארטפון יעיל בהרבה; מהירות השעון הממוצעת של מעבד ה-A5 שלו נעה סביב 800 מגהרץ. לעומתו, פועמים מעבדי המתחרים האנדרואידיים ב-1.2 גיגהרץ. את היתרון הזה נתן לייחס למערכת iOS, שהיא פשוט חסכונית יותר במשאבי מעבד. עם זאת, הדרויד RAZR עשוי להיות זה שיביס את האייפון, בעת המבחנים הריץ המכשיר את אנדרואיד 2.3.5, מערכת הפעלה שלא יודעת לנצל את שתי ליבות המעבד בצורה מלאה. השדרוג לאנדרואיד 4 צפוי לתת זריקת מרץ למכשיר ולהאיץ את פעולתו משמעותית.

מעבר לתגובות בפורום