נוקיה: נציג טאבלט Windows 8 עד יוני 2012

ניצן סדן
16-11-2011 18:30

נוקיה חוזרת למשחק. ואי אפשר לחזור למשחק כמו שצריך בלי חלוצים טובים: לפי דיווחים, נוקיה מפתחת גם טאבלט מבוסס חלונות 8 וגם גירסת שרירים לקו הסמארטפונים האחרון שלה, Lumia.

נוקיה עובדת קשה על חזרתה לשוק הסלולר בתור מתחרה קשוחה ושואפת לתפוס בחזרה את נתח השוק שחטפו ממנה גוגל ואפל. לאחר חבירתה למיקרוסופט ולפון 7, מערכת ההפעלה הטרייה שלה והשקת קו מכשירים חדש, עתה מפתחת החברה מוצרים חדשים שיישענו על תוכנות מיקרוסופט. 

לפי דיווח של cnet, נוקיה מפתחת גם טאבלט מבוסס חלונות 8, הגירסה הבאה של מערכת ההפעלה הפופולרית – וגם סמארטפון עילית חדש. 

מנכ"ל נוקיה בצרפת, פול אמסלם, התראיין לעיתון הצרפתי Les Echos ודיבר על המכשירים החדשים. לדבריו, "Lumia 800 מקביל לסדרה 5 של BMW. בקרוב יושקו מכשירים שיהיו מקבילים לסדרות 3 ו-7". למי שלא מכיר את דימויי הרכב הללו, אספר שסדרה 5 היא מכונית ביניים בעוד ש-3 היא סדרה קטנה ועם פחות פיצ'רים וסדרה 7 היא מה שאתה קונה אחרי שזכית בלוטו. פעמיים. אם נחזור לקטגוריית הסלולר, מדובר במכשיר דגל חדש שעדיין לא נחשף. 

אמסלם אמר גם שלנוקיה יהיה טאבלט מבוסס חלונות 8 עד יוני 2012 (מיקרוסופט עצמה טרם חשפה מועד השקה למערכת ההפעלה החדשה). עושה רושם שהשותפות של נוקיה עם מיקרוסופט תאפשר לה ליהנות ממערכות ההפעלה של החברה מוקדם, בדומה לשותפות שהיתה לגוגל עם HTC ועם סמסונג (ולזוגיות הטרייה שיש לה כעת עם מוטורולה). 

מעבר לתגובות בפורום