HTC מבשלת טאבלט עם 4 ליבות

ניצן סדן
16-11-2011 12:25

החברה צפויה לחשוף בקרוב מחשב לוח חדש בעל מעבד רב עוצמה, שיאפשר לה להגשים סוף סוף את הפוטנציאל של ממשק האנדרואיד שלה. כיצד ישפיע הוא ודומיו על שוק הנטבוקים? רמז: זה יכאב

 

לפי דיווח של Digitimes, חברת HTC צפויה לחשוף מחשב לוח חדש, שאמור לתת פייט אמיתי לעילית של קטגוריית מחשבי הלוח – דבר שמחשביה הקודמים לא הצליחו לעשות. ואיך נותנים פייט? בשרירים: למחשב הלוח החדש צפוי להיות מעבד ארבע ליבות רב עוצמה, יתכן שממשפחת Tegra 3 של אנווידיה, בדומה לטרנספורמר פריים של אסוס ולמחשב לוח שמפתחת לנובו.

HTC בולטת בשוק המובייל בזכות גישה שונה לממשק: בדומה לסמארטפונים מתוצרתה, גם הטאבלטים שלה נשענים על ממשק Sense עתיר אנימציות ואפקטים ומתוגברים בסטיילוס ייעודי שעושה את המכשירים לפונקציונליים במשימות יצירת תוכן. מחשב הלוח הראשון שלה, ה-Flyer, זכה לביקורות פושרות בשל ביסוסו על אנדרואיד 2.2 בעת השקתו. מחליפו, ה-JetStream, כבר נשען על אנדרואיד 3.1 אולם מציג ביצועים פחות טובים משל מתחרים מבית סמסונג ואפל בשל המשאבים שגובה הממשק הגרפי מהמעבד. בנוסף, הוא תומחר בצורה לא אטרקטיבית, זמן הסוללה שלו היה מאכזב ומשקלו (709 גרם) ממקם אותו בצד הכבד של הקטגוריה.

ה-JETSTREAM

אלו היו נקודות החולשה העיקריות של מכשירי HTC מזה זמן רב. עושה רושם שמעבד Tegra 3 יוכל לפתור את כולן. שילוב של מעבד עתיר ליבות עם הממשק הייחודי של HTC עשוי ליצור חווית שימוש עשירה ואף התאמה למשימות ארגוניות. לא ידוע אם הטאבלט המעניין יחשף בתערוכת MWC בברצלונה או ב-CES בלאס ווגאס. ככל הנראה שבתקופה הקרובה נשמע על יותר ויותר חברות שמתכננות לחשוף מחשבי Tegra 3, מה שמקדם את קטגוריית הטאבלט משמעותית ומעניק לה לראשונה ביצועים מקבילים לשל נטבוק. 

ההתפתחות הזו עשויה להפוך את מחשב הלוח לכלי נפוץ יותר בארגונים ולתת מכה ניצחת לקטגוריית הנטבוקים, על אף יתרונות הפונקציונליות והעלות של מוצריה. לראייתי, נטבוק תמיד יהיה כלי נוח יותר ליצירת תוכן, בזכות המקלדת הפיזית (נסו פעם להקליד מסמך של 300 מילה על מסך מגע ותבינו את כוונתי). עם זאת, ישנן חברות (כמו למשל, אסוס) שחשבו על כך וכללו באריזת מחשב הלוח גם מקלדת פיזית שכלולה במחירו.

 

מעבר לתגובות בפורום