GEM: מכשיר קונספט מדהים של נוקיה

ניצן סדן
12-11-2011 20:59

עם גוף שכולו מסך ויכולת התאמה אישית מלאה ומיידית, מכשיר הקונספט שהציגה נוקיה עשוי להיות עתיד הסמארטפונים. בינתיים, נצטרך להסתפק בסרטון הדגמה סקסי שחשפה החברה.

הרבה אנשים אומרים שנוקיה היא סוס מת, שהחברה שפעם הובילה את שוק הסלולר העולמי נחנקת על אדי האגזוז של אפל וגוגל. המכשירים האחרונים של נוקיה (שמריצים את פון 7 מבית מיקרוסופט) אמנם מציגים תכונות ויכולות דומות לשל המתחרים, אבל ללא בשורה אמיתית בינתיים. עם זאת, עושה רושם שלענקית הסלולר הוותיקה יש עוד כמה אסים בשרוול, או לפחות – תקווה לעתיד.

הקונספט שלפניכם הוא לא פחות ממדהים: מכשיר בעל יכולת התאמה אישית מלאה ומושלמת. גופו מורכב כולו ממסכים (מספר מסכים עם חיבור גמיש ביניהם, או מסך גמיש אחד גדול), מה שמאפשר לכם לצלם דוגמה או צבע שאהבתם ולגרום למכשיר כולו להיראות כך (חובבי האופנה יוכלו פשוט לצלם את עצמם ולהתאים את הסמארטפון לתלבושת). תוכלו למקם קיצורי דרך למיניהם בשולי המכשיר או בחלקו העליון ובכך לקבוע אילו צבע, צורה וסגנון ילבשו מערכת ההפעלה שלכם. 

הסמארטפון יאפשר שיתוף מידע (כנראה, על בסיס שבב NFC) במחווה פשוטה של "לשפוך" קבצים מטלפון אחד לשני, כאילו היו שניהם כוסות. סקסי. בגלל שכל גופו מסך, יוכל ה-GEM לבצע גם שלל משימות סטנדרטיות בקלות, כמו למשל לאפשר לכם לנווט על מפה ממוקדת מצידו האחד תוך תצוגה פריפריאלית של איזור הניווט בצידו האחורי. 

החסרונות של עיצוב כזה טמונים דווקא בריבוי התצוגות: ראשית, מסך זה דבר יקר. שנית, מכשיר ששטח הפנים שלו קטן לעומת כמות המסכים עשוי להתחמם מאוד בעת פעולה. הפיתרון לבעיה טמון במעבדים בעלי מתח נמוך במיוחד - מעבדים שעדיין לא הושלם פיתוחם. במילים אחרות: רעיון מאוד, מאוד יפה. ועכשיו, בחזרה לשולחן השרטוט; כדי לשרוד, תצטרך נוקיה להציג סמארטפונים חדשניים באמת, במחיר שמתחרה באלה של סמסונג, HTC ואפל – ועם שירותים מקוונים עשירים ופופולריים (חנות מוזיקה, חנות אפליקציות, שירותי צפיה ישירה ועוד).

מעבר לתגובות בפורום