ארה";ב: המפעילות ימכרו סמארטפונים בלי תוכנות ג'אנק

ניצן סדן
11-11-2011 10:00

ספקיות הסלולר האמריקאיות Verizon ו-Sprint יאפשרו ללקוחותיהן להסיר את היישומים המובנים שמאטים את הסמארטפונים שהן מוכרות. אין חדש תחת השמש הישראלית

לסמארטפונים שנמכרים דרך מפעילות הסלולר בעולם יש חיסרון מהותי אחד מול מכשירים מהשוק החופשי: שלל אפליקציות מובנות שמאטות את המכשיר. לפי דיווח של Electronista, מכשירי המוטורולה דרויד RAZR שיתחילו להימכר מחר בצפון אמריקה ובקנדה יכללו אפליקציות מטעם מפעילת הסלולר Verizon – שלשם שינוי, יהיו ניתנות להסרה נוחה.

לכל מפעילה סלולרית יש חנות מוזיקה מקוונת, שירות צפיה בסרטים, מנוע חיפוש בתי עסק מבוסס מיקום ולחלקן יש גם כלי לסנכרון עם מכשירים חיצוניים ועוד. קל להבין מה הן עושות על המכשיר שלכם – מבחינת המפעילה הסלולרית, זו עוד דרך להרוויח כסף. אבל בתכל'ס – כל השירותים האלה קיימים בצורת יישומי צד שלישי באנדרואיד מרקט/אפסטור, שאנשים יכולים לבחור אם להתקין או לא. 

חברת Verizon תאפשר לרוכשי הרייזר להסיר את כל קשת יישומיה המובנים, לרבות אלו של שותפות שלה כמו בלוקבאסטר. Sprint, מפעילה אמריקאית נוספת, כבר איפשרה הסרה של יישומים בעבר. מדובר במגמה חשובה ומהותית שמקדמת את החירות הטבעית של משתמשי הסלולר בעולם.

מצד שני, בישראל עדיין תמצאו ערימות על גבי ערימות של יישומים מיותרים בסמארטפון שלכם שלא כל כך נוח או קל להסיר לחלוטין. יתרה מזאת, אם נניח, רכשתם סמארטפון אנדרואיד בפלאפון ועברתם לאורנג' – לא תוכלו למחוק את האפליקציות המובנות של החברה (כמו למשל, תוכנת הניווט) למרות שכבר אינכם קשורים לרשת.

מעבר לתגובות בפורום